10 apr. 2011

TRAINING
La inceput de aprilie, in cadrul comunitatii HRemotion, in CEnF a avut loc un training pe tema Leadership situational.

Leadershipul situational presupune sa ai abilitatea de a-i ajuta si indruma pe oameni sa se dezvolte. De asemenea, sa fii flexibil cu cei din echipa ta.
Este un proces care ajuta oamenii sa se dezvolte in timp, reusind sa atinga un maxim de potential in realizarea unei sarcini sau in atingerea unui obiectiv.

Cele trei abilitati ale leadershipului situational sunt:

1. Diagnoza - evaluarea nevoilor unui individ, descoperirea nivelului de dezvoltare al acestuia
2. Flexibilitatea - folosirea cu usurinta si adaptarea stilului potrivit de leadership pentru fiecare persoana in parte
3. Parteneriatul pentru performanta – ajungerea la un acord asupra a ceea ce managerul si individul au nevoie unul de la celalalt atunci cand lucreaza impreuna

Astfel, s-au evidentiat patru stiluri de leadership :

1. Stilul directiv - planifică, stabileste prioritatile, orientează, verifică si monitorizează, oferă feed-back. În această situatie decide managerul, iar persoana din subordine executa
2. Stilul indrumator – întreabă, explică, redirectionează, încurajează. Desi managerul discuta cu persoana în cauza, cel care decide este managerul
3. Stilul incurajator - asculta, incurajeaza, colaborează, apreciaza, incurajează feed-back-ul. Managerul îl sprijină si ajuta pe subordonat, colaboreaza, dar cel care decide este subordonatul
4. Stilul Delegativ - împuterniceste, afirma si recunoaste, apreciază si provoacă. In acest caz cel care decide este subordonatul.