La inceput de aprilie,
in cadrul comunitatii HRemotion, in CEnF a avut loc un training pe tema Leadership
situational.
Leadershipul situational
presupune sa ai abilitatea de a-i ajuta si indruma pe oameni sa se dezvolte. De
asemenea, sa fii flexibil cu cei din echipa ta.
Este un proces care
ajuta oamenii sa se dezvolte in timp, reusind sa atinga un maxim de potential in
realizarea unei sarcini sau in atingerea unui obiectiv.
Cele trei abilitati
ale leadershipului situational sunt:
1. Diagnoza -
evaluarea nevoilor unui individ, descoperirea nivelului de dezvoltare al
acestuia
2. Flexibilitatea - folosirea
cu usurinta si adaptarea stilului potrivit de leadership pentru fiecare persoana
in parte
3. Parteneriatul
pentru performanta – ajungerea la un acord asupra a ceea ce managerul si individul
au nevoie unul de la celalalt atunci cand lucreaza impreuna
Astfel, s-au
evidentiat patru stiluri de leadership :
1. Stilul directiv -
planifică, stabileste prioritatile, orientează, verifică si monitorizează,
oferă feed-back. În această situatie decide managerul, iar persoana din
subordine executa
2. Stilul indrumator –
întreabă, explică, redirectionează, încurajează. Desi managerul discuta cu persoana
în cauza, cel care decide este managerul
3. Stilul incurajator -
asculta, incurajeaza, colaborează, apreciaza, incurajează feed-back-ul.
Managerul îl sprijină si ajuta pe subordonat, colaboreaza, dar cel care decide
este subordonatul
4. Stilul Delegativ
- împuterniceste, afirma si recunoaste, apreciază si provoacă. In acest caz cel
care decide este subordonatul.