19 mar. 2010

SEMINAR

Pragmatici ca americanii si eficienti ca japonezii !!

Gemba, Muda, Mura, Muri. Va spun ceva aceste cuvinte ?

Vi le explic : Pentru a fi Kaizen, in Gemba trebuie sa fie cat mai putine Muda, Mura si Muri.

Tot n-ati inteles ? Va traduc : Pentru a sustine imbunatatirea continua, in locul unde se produce o valoare trebuie sa fie din ce in ce mai putine Pierderi, Neregularitati si Stres.

Pentru a promova printre studentii bucuresteni mentalitatea lucrului bine facut si atitudinea orientata catre rezultat si beneficiar, luni 22 martie am organizat in CEnF seminarul "Lean/Kaizen-Six Sigma", pe parcursul caruia 21 de participanti s-au initiat in principiile de business care au stat la baza dezvoltarii afacerilor americane si japoneze.

Seminarul a fost sustinut de dl. Iulian Petre, senior independent consultant MBA, specializat in Strategic Planning, Quality Assurance, Cost Reduction, Total Quality Management.

Lean/Kaizen este o filozofie de afaceri implementata initial de Toyota, iar Six Sigma este o strategie de management, implementata de Ford si perfectionata de Motorola.

Dezvoltate initial ca seturi de practici pentru imbunatatirea permanenta a proceselor de productie si eliminarea defectelor, ulterior aceste principii s-au extins catre toate procesele de business, avand ca scop cresterea vitezei implementarii acestora si identificarea erorilor ce duc la pierderi.

Metoda Six Sigma are o structura de proiect foarte bine definita DMAIC - Defineste, Masoara, Analizeaza, Imbunatateste si Controleaza – cu termene clare pentru management.

Conform filozofiilor de afaceri Lean - Six Sigma,  un defect reprezinta orice lucru care ar putea duce la nemultumirea beneficiarului si care produce cresterea costurilor.

Aceste tipuri de abordari permit implementarea celor mai eficiente solutii durabile de reducere de costuri, necesitate din ce in ce mai pregnanta in contextul crizei economice mondiale.